עיריית הרצליה יוצאת בפיילוט חדשני להקמת חניות לטווח קצר במטרה לחזק את הכלכלה המקומית ולעודד תחלופת לקוחות בבתי העסק בעיר.
הרצליה יוצאת למהפכה זעירה בתחום החניה העירונית, עם השקת פיילוט חדשני של חניות לטווח קצר. המיזם, שנולד מתוך דיאלוג עם בעלי עסקים מקומיים, מציב כ-35 חניות ייעודיות ברחובות מרכזיים בעיר, המאפשרות עצירה של עד 60 דקות. מטרת הפרויקט היא כפולה: לתמוך בעסקים המקומיים על ידי הגברת תחלופת הלקוחות, ובמקביל לשפר את זרימת התנועה העירונית. עם סימון ייחודי ואכיפה אלקטרונית, החניות החדשות מסמנות צעד משמעותי בניסיון העירייה לאזן בין צרכי העסקים, הנהגים והולכי הרגל.
החניות החדשות ממוקמות ברחובות הבאים:
- ארלוזורוב ומשכית: פעילות בימים א'-ה' בין השעות 19:00-08:00, וביום ו' בין 14:00-08:00.
- נורדאו: פעילות בימים א'-ה' בין השעות 17:00-08:00, וביום ו' בין 14:00-08:00.
מחוץ לשעות אלה, החניות פתוחות לשימוש ללא עלות וללא הגבלת זמן.

סימון ואכיפה
- החניות המיוחדות מסומנות באופן ייחודי: שלט ייעודי
- צביעת שפת המדרכה בצבע כחול-ירוק
- אכיפה אלקטרונית
תגובות ותמיכה
מתן רפאל גרמה, בעלים של בית הקפה 'נורדאו 2 – בית מאפה', מברך על היוזמה: "זהו מהלך חשוב שיתרום לכל השכונה. החניות לטווח קצר יאפשרו ללקוחות לעצור בצורה מסודרת וליהנות מהעסקים באזור בלי להפריע לתנועה."
ראש העיר, יריב פישר מציין כי הפיילוט נועד לתמוך בצורה ישירה בעסקים המקומיים תוך שיפור הנגישות למסחר ברחבי העיר. "נשקול את הרחבת התוכנית בהתאם לממצאים." מדגיש פישר.
מ"מ רה"ע ומחזיק תיק התחבורה, איל פביאן ממשיך ומפרט: "אנו שוקדים על שיפור רמת הניידות ושירותי התחבורה בעיר, כולל הסדרי החניה. נבחנים כל אזורי והסדרי החניה בעיר כחלק מקביעת מדיניות חניה עדכנית."

המשך התוכנית
פיילוט החניות לטווח קצר בהרצליה מהווה חלק ממגמה רחבה יותר של חשיבה מחודשת על המרחב העירוני. כפי שציין ראש העיר, יריב פישר, "החניות לטווח קצר הן חלק משורה של מהלכים שנבצע, שישפרו את התניידות התושבים בתוך העיר ויקדמו את העסקים המקומיים". במקביל, איל פביאן, מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, מדגיש את הצורך בבחינה מקיפה של כל הסדרי החניה בעיר, כחלק מגיבוש מדיניות חניה עדכנית. עם המשוב החיובי מבעלי עסקים כמו מתן רפאל גרמה, והמעקב הצמוד של העירייה, נראה כי הרצליה מובילה מהלך חדשני שעשוי להוות מודל לערים נוספות בישראל בניסיון לאזן בין צרכי המסחר, התחבורה ואיכות החיים העירונית.
העירייה מתכננת לעמוד בקשר רציף עם בעלי העסקים והתושבים כדי לבחון את השפעת הפיילוט ולקבל משוב להמשך יישום המהלך. זהו חלק ממאמץ רחב יותר לשיפור התניידות התושבים וקידום העסקים המקומיים בהרצליה.
נהדר.
צריך גם לעשות ליד המרכז המסחרי נווה אמירים וברבי עקיבא