עיריית הרצליה יצאה למהלך משמעותי לשיפור זרימת התנועה ובטיחות הנוסעים בעיר. בשיתוף פעולה עם נתיבי ישראל ונתיבי איילון, הופעל גל ירוק חדש בצירים המרכזיים, מה שצפוי להביא לשינוי משמעותי בתנועה באזור.
עיקרי השינויים כוללים את פיצול הגל הירוק הקיים, במקום גל ירוק רציף אחד לאורך תשעה רמזורים, שנמצא כלא יעיל, חולק הציר לשלושה גלים ירוקים נפרדים:
- גל הסירה – אזור התעסוקה: אזור זה כולל את הרמזורים ברחובות: אבא אבן-הסדנאות, אבן אבן-גלגלי הפלדה, אבא אבן-משכית, אבא אבן-שנקר, והסירה. בעתיד יצטרף רמזור ברחובות אבא אבן-נעמי שמר.
- גל שבעת הכוכבים – איילון: אזור זה כולל את הרמזורים ברחובות: שבעת הכוכבים – משה דיין ושבעת הכוכבים – הרכבת
- גל שבעת הכוכבים: אזור זה כולל את הרמזורים ברחובות: שבעת הכוכבים – יוסף נבו, ושבעת הכוכבים – ז'בוטינסקי. בעתיד יצטרף רמזור ברחובות הרב קוק – אבן עזרא.
חלוקה זו צפויה לייעל את התנועה ולהפחית עומסים בהרצליה באזורים שיושפעו בהרצליה.

שינויים נוספים
- שינוי סדר מופעי הרמזור בצמתים ז'בוטינסקי-יוסף נבו לשיפור הבטיחות.
- הוספת 10 שניות לאור הירוק ברמזור ברחוב יצחק שמיר בגליל ים.
ראש העיר, יריב פישר: "השדרוג שביצענו בצירים המרכזיים בעיר, נעשו בהתאמה עם נתיב התחבורה הציבורית, ובמטרה לשפר את זרימת התנועה ולהבטיח את בטיחות הנהגים. אני מודה לאגף התנועה במשטרת ישראל על העבודה המקצועית למען שיפור איכות החיים של תושבות ותושבי העיר".
שיפור זרימת התנועה ובטיחות הנהגים
המהלכים צפויים להביא לשיפור משמעותי בזרימת התנועה באזורים המרכזיים של הרצליה, כולל אזור התעסוקה. התושבים, העובדים והמבקרים בעיר צפויים ליהנות מנסיעה נוחה ובטוחה יותר.
איל פביאן, מ"מ רה"ע ומחזיק תיק התחבורה: "הגל הירוק הוא בשורה לתושבי העיר ולאזור התעסוקה. השינוי יזרים את התנועה ויפחית את הפקקים ותאונות הדרכים. אנו עוקבים בקפדנות אחר התנועה בעיר באופן יסודי וככל שיידרש נדייק את הרמזורים. בקרוב נבצע בדיקות וניתוח יסודי של כל התנועה באיזור התעסוקה ומערב העיר ונבצע שינויים והתאמות ככל שיידרשו".
מהפכת התנועה בהרצליה מהווה צעד משמעותי לקראת עיר מתקדמת ויעילה יותר מבחינה תחבורתית. עם זאת, חשוב לזכור כי השינויים עשויים לדרוש תקופת הסתגלות, ותושבי העיר מתבקשים להיות סבלניים ולהקפיד על כללי הבטיחות בדרכים.
יוזמה ברוכה.
עכשיו לשפר השילוט המלנה משבעת הכוכבים לאיילון דרום. נדרש להזיזו מזרחה לפני הפניה ימינה.
היום גורם לסטיות מסוכנות
ישתבח שמו.
השכל מתחיל לחזור לאט לאט למהנדסי התנועה.
גל ירוק היה ברח' אלנבי בתל אביב עוד בשנות השישים של המאה הקודמת שלא היה עומס מטורף כמו היום.
לא ברור לי מדוע אף רשות מקומית לא מאמצת את זה . היום עוברים 30 רמזורים כאשר אתה מגיע ל-29 מהם באור אדום וממתין. מדוע ?
משך זמן הירוק בצומת כנפי נשרים בגין מכיון אלתרמן 9 שניות בלבד
מספיק למעבר בקושי של שתי מכוניות מכל נתיב
קצר מידי