עיריית הרצליה יוצאת בתוכנית חדשנית להגבלת מהירות הנסיעה ל-30 קמ"ש בחלקים נרחבים משכונת הרצליה הירוקה. המהלך, שיחל כפיילוט באזור המוגדר, נועד לשפר את הבטיחות בדרכים ולעודד שימוש בתחבורה ירוקה. ביום שני ה-13 בינואר, מתכננת העירייה לקיים מפגש תושבים מקוון להצגת התוכנית וקבלת משוב מהתושבים.
עיריית הרצליה משיקה מיזם חדשני בתחום הבטיחות בדרכים, במסגרתו תוגבל המהירות המותרת בחלקים נרחבים בשכונת הרצליה הירוקה ל-30 קמ"ש. גבולות האזור שנבחר לטובת הפיילוט בהרצליה הירוקה הם: מדרום לרחוב גולומב, מצפון לרחוב יגאל אלון, ממערב לרחוב הדר וממזרח לרחובות בני בנימין וטשרניחובסקי.
עיריית הרצליה רואה במיזם זה צעד ראשון במהלך רחב יותר. בכוונת העירייה להרחיב את מדיניות מיתון התנועה לשכונות נוספות ברחבי העיר, כחלק מחזונה להפוך למובילה בתחום הבטיחות בדרכים בישראל. המהלך משתלב במאמץ העירוני המתמשך לשיפור איכות החיים ועידוד אורח חיים בריא בעיר.

מטרות המיזם
התוכנית נועדה להשיג מספר מטרות מרכזיות:
- שיפור הבטיחות עבור כל משתמשי הדרך
- עידוד השימוש בתחבורה ירוקה
- שיפור שדה הראייה בכביש
- חיבור לרשת שבילי האופניים העירונית
- עידוד הליכה רגלית בשכונה
שיתוף הציבור
העירייה מייחסת חשיבות רבה לשיתוף התושבים בתהליך. לשם כך יתקיים מפגש מקוון ביום שני, 13.1, בשעה 19:00, בו יוצג המיזם בפני התושבים. במפגש יוכלו התושבים להעלות סוגיות הנוגעות לבטיחות בדרכים בשכונה, והמשוב שיתקבל ישמש לשיפור והתאמת המיזם לצורכי הקהילה. להרשמה: https://bit.ly/3BVHoxe
הנתונים בהרצליה
נתונים ארציים מדאיגים מראים כי 70% מהנהגים בישראל נוהגים במהירות גבוהה מהמותרת. ברחובות עירוניים חלה עלייה משמעותית בשיעור העוברים על המהירות המותרת – מ-36% ל-62% בשכונות.

לפי נתונים שפירסמה משטרת ישראל, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 נרשמו בהרצליה 108 נפגעים בתאונות דרכים, מתוכם חמישה הרוגים, 19 פצועים קשה ו-78 פצועים קל. נתון מדאיג במיוחד הוא מספר הולכי הרגל שנפגעו – 27 במספר. מתוך כלל התאונות, 40 היו תאונות קלות ו-14 תאונות קשות. הנתונים מצביעים על מגמה מטרידה בבטיחות בדרכים בעיר, במיוחד בכל הנוגע לפגיעה בהולכי רגל, המהווים כרבע מכלל הנפגעים בתאונות.
חזון עתידי
מיזם הגבלת המהירות בהרצליה הירוקה מצטרף למגמה עולמית מוכחת של יצירת מרחב עירוני בטוח ונעים יותר. הניסיון המוצלח מערים מובילות בעולם מראה כי הגבלת המהירות ל-30 קמ"ש מובילה לירידה דרמטית במספר הנפגעים בתאונות דרכים, במיוחד בקרב ילדים. לאור המצב בהרצליה, בה נפגעו בשנה האחרונה 135 בני אדם בתאונות דרכים, המהלך החדשני של העירייה צפוי להוביל לשינוי משמעותי באיכות החיים בשכונה. התוכנית, שתחל כפיילוט בהרצליה הירוקה ותורחב בהמשך לשכונות נוספות, מסמנת צעד חשוב בחזון העירוני להפוך את הרצליה לעיר בטוחה יותר, ירוקה יותר ונעימה יותר לכל תושביה.
תחבורה ירוקה היא מערכת תחבורה ידידותית לסביבה המתמקדת בהפחתת זיהום אוויר ופליטת גזי חממה. היא כוללת מספר אמצעי תחבורה עיקריים:
- הליכה ברגל
- רכיבה על אופניים
- שימוש בתחבורה ציבורית
- רכבים חשמליים
- שיתוף נסיעות
תחבורה ירוקה מביאה מספר יתרונות משמעותיים:
- הפחתת זיהום אוויר ורעש
- שיפור בריאות הציבור
- הפחתת עומסי תנועה
- חיסכון בעלויות דלק
- שיפור איכות החיים העירונית
שימוש בתחבורה ירוקה תורם ליצירת סביבה עירונית נעימה יותר, מפחית רעש, משפר את הבטיחות בדרכים ומעודד אורח חיים בריא יותר. בנוסף, היא מסייעת ביצירת קהילה מלוכדת יותר ומחזקת את הקשר בין התושבים למרחב העירוני.
הסיפור שממילא מלא נערים נוסעים על אופניים בהרצליה נגד כיוון התנועה . ככה שממילא סכנה לנסוע מהר. לפי חוק גם אם תעבור א. ה 30 קמש במקצת אף שופט לא יוציא אותך אשם .הרצליה זה לא תא . תחזרו לחולדאי אל תהרסו גם את הרצליה, הרי רובכם פליטי ת"א.
אשמח לדעת מי מנהל את הפרוייקט
ארז, תוכל לאתר את פרטי ההתקשרות של מנהלת אגף תשתיות, תחבורה ותנועה
בקישור הבא באתר העירייה https://www.herzliya.muni.il/phonebook
עוד מעט נעבור לדחוף את האוטו שלנו בשם שיפור הכושר הגופני. אני כבר לא מדבר על ההתנהגות הבוטה של הולכי הרגל, הממשיכים ללכת באותה מהירות מהמדרכה לכביש, בלי להסיר רגע עיניים מהנייד את
במקום להתעסק בבעיות התחבורה באיזור …!!! מילא ברחוב שלי. אי אפשר לנסוע יותר מ 5 קמ"ש בבוקר
הצחקתם אותי.
מה חדשני בזה?
יונתן יסעור,כסגן ראש העיר שהיה ממונה על התחבורה, עשה בדיוק באותו איזור הגבלה ל 30 קמש. התמרורים אז היו כחולים וכולם, שלא הכירו את התמרורים עלבו בו שהוא לא מבין בתמרורים. מאז המדינה שינתה את התמרורים.
אגב, בערים אחרות בארץ זה מקובל מאד.
חשוב אבל מוזר שמתחילים עם שינוי במקום לאכוף את הבלגן שקורה עכשיו.
בגן רש"ל יש אפס אכיפה, באופן קבוע רכבים חוסמים אחד את השני וחוסמים נתיבים מכריחים את כל התנועה לנסוע בנתיב הנגדי ואף אחד לא אוכף שלא נדבר על חניה באדום לבן ועל המדרכה.
חבל שהתושבים פה נאלצים לסבול ואין עם מי לדבר השוטר הקהילתי סחבק של הפושעים.
הרצליה הירוקה הפכה כבר מזמן לרובע "מעוכב תנועה". אין מפרצים לתחנות אוטובוס, יש בלי סוף פסי האטה, עומסי תנועה כבדים כל היום. עיריית הרצליה מעולם לא הצטיינה בכל הקשיר בתנועה
ובתשתיות.
לא נורמלים
מה זה תחבורה ירוקה???מי הממציא סתם מילים לא מובנות
פיקוח מהירות כולל גם שליחי וולט אופנועים קורקינטים???
הגבלת מהירות פתרון קל לתעבורה בעייתית. אוטובוסים מגיעים בתדירות נמוכה לוח מידע לא פועל בתחנות נווה אמירים ועוד.
רות, לנוחיותך , הנה הסבר אודות מה היא תחבורה ירוקה:
תחבורה ירוקה היא מערכת תחבורה ידידותית לסביבה המתמקדת בהפחתת זיהום אוויר ופליטת גזי חממה. היא כוללת מספר אמצעי תחבורה עיקריים:
* הליכה ברגל
* רכיבה על אופניים
* שימוש בתחבורה ציבורית
* רכבים חשמליים
* שיתוף נסיעות
שימוש בתחבורה ירוקה תורם ליצירת סביבה עירונית נעימה יותר, מפחית רעש, משפר את הבטיחות בדרכים ומעודד אורח חיים בריא יותר. בנוסף
עיריית הרצליה צועדת בדרכה של ראש עיריית לוס אנג'לס! פרוגרס חלול מנותק מהמציאות! כל העיריות כמו הוד השרון נתניה רעננה קרית אונו צומחות מקימות מסעדות מקומות בילוי פארקים ופעילות להורים וילדים ואתם בעירייה מנותקים מהתושבים! עוסקים בטפל!! בלי לבדוק את רצון התושבים! הרצליה צועדת אחורה לתהום! אכלנו אוצה עם יעל גרמן פדלון ועכשיו עם פישר! חבורת כושלים!
חשוב. תודה
אני מבין את זה ואני מבין שאכפת לכם ובאמת אנשים טסים פה בעיר מהר אבל להוריד ל30 קמש?! מוגזם ופזיז לדעתי.. מספיק שמגבילים אותנו לקורקינט 25 קמש אז עכשיו לאוטו אותו דבר.. אז בשביל מה לקנות אוטו חחח הזוי . מקסימום תורידו ל40.
עם אופניים לא חשמליים אני מגיע ל35 קמש💀
בעד , כמו ברוב הערים באירופה , אבל אם לא תהיה אכיפה , אז חבל על הזמן
אוליי לא ניסע ורק נלך מה דעתכם…
מה זה המהירות הזו נגיע בעוד יומיים הבייתה או למקום העבודה.
אם אין אכיפה של חוקי התנועה לא חשוב מה יהיה כתוב על התמרור, חבל על הכסף, מי שנוסע במהירות 100 קמ״ש באיזור של 50 ימשיך לנסוע במהירות גם באיזור של 30 או 10 , לדוגמא שדרות אבא אבן שמשמש למסלול מרוצים ואין אף שוטר או פקח, העיקר שהעיריה קנתה ניידות חדשות.
מומלץ לכותב הכתבה (כנראה שידע מדוע לא לפרסם את שמו) ללמוד את רוחות השמיים – מה זה צפון, דרום, מזרח ומערב.
שמחתי לעזור.
תודה על המשוב משה. עיריית הרצליה הודיעה על תחום הפיילוט באלו המילים: "גבולות האזור שנבחר לטובת הפיילוט בהרצליה הירוקה הם: מדרום לרחוב גולומב, מצפון לרחוב יגאל אלון, ממערב לרחוב הדר וממזרח לרחובות בני בנימין וטשרניחובסקי".
האיזור הוא כבר היום מוגבל מהירות מספר שנים.
הוספת כיכרות יותר חשובה.