החל מיום שלישי, 11 בנובמבר 2025, קו האוטובוס 531 של חברת מטרופולין משנה את מסלולו בתוך הרצליה בהתאם לבקשות תושבים. השינוי מאפשר נגישות ישירה מהשכונות הצעירה, נווה ישראל, נווה אמירים והירוקה לאוניברסיטת רייכמן ולתיכון היובל – שני מוקדים שאליהם לא היה עד כה קו ישיר. הקו עובר כעת דרך שדרות בן גוריון וממשיך במסלולו הרגיל דרך רמת השרון, צפון תל אביב (כולל הכפר הירוק), רמת גן ומסתיים בתחנת רכבת סבידור.
השינוי במסלול קו 531 בוצע בשיתוף עיריית הרצליה ומשרד התחבורה, ונועד לשפר את הנגישות הציבורית בין שכונות המגורים לבין מוקדי החינוך, התעסוקה והתחבורה המרכזיים בעיר ובאזור גוש דן. הקו משנה את מסלולו רק בתוך תחומי הרצליה, ותדירות הנסיעות נשארת ללא שינוי. בעירייה מדגישים שהשינוי בא בעקבות בקשות חוזרות ונשנות של תושבים.

תחנות חדשות לכיוון תל אביב
- 20487 הבריגדה היהודית/יסוד המעלה
- 20474 הבריגדה היהודית/הצפצפות
- 27174 אוניברסיטת רייכמן/נתן אלתרמן
- 28504 דוד שמעוני/לאה גולדברג
- 20218 הנדיב/יהודה הלוי
- 27200 הנדיב/סוקולוב
- 26904 קניון לב העיר
- 20215 עיריית הרצליה
תחנות חדשות לכיוון רעננה
- 21337 בית משפט/בן גוריון
- 26902 בן גוריון/העצמאות
- 28509 שד. ח"ן/בני ברית
- 20219 טשרניחובסקי/מלכי ישראל
- 28505 הנדיב/אלי כהן
- 20887 דוד שמעוני/הנדיב
- 20220 דוד שמעוני/יהודה אלקלעי
- 27173 אוניברסיטת רייכמן/נתן אלתרמן
- 27178 כנפי נשרים/משה שמיר
- 20471 הבריגדה היהודית/שמעון ויזנטל
- 27251 הבריגדה היהודית/הדר
- 20221 דרך ירושלים/יציאה לכביש 531
התושבים יכולים להתעדכן במסלול ובתחנות החדשות דרך אתר "אוטובוס קרוב" או באפליקציות התחבורה הציבורית.
המשך המסלול – מהרצליה לגוש דן
לאחר היציאה מהרצליה, קו 531 ממשיך במסלולו הרגיל דרך רמת השרון, צפון תל אביב (הכפר הירוק, רמות צהלה, נאות אפקה, נווה דן והדר יוסף), רמת גן (אזור אצטדיון רמת גן, קניון איילון, רחוב אבא הלל וסביבת הבורסה ליהלומים) ומסיים את נסיעתו בתחנת רכבת סבידור בתל אביב.
בין הישגים לאתגרים
השינוי במסלול קו 531 משקף תפנית חיובית בהתמודדות העירייה עם בעיות נגישות כרוניות, אך הוא גם חושף פערים מתמשכים במערך התחבורה הציבורית בהרצליה. מבחינת ההישגים, המהלך פותר בעיה אמיתית – עד כה, סטודנטים ותלמידים משכונות הצעירה, נווה ישראל, נווה אמירים והירוקה נאלצו להסתמך על הסעות פרטיות או להתחבר בשני קווים שונים כדי להגיע לאוניברסיטת רייכמן ולתיכון היובל.
החיבור הישיר דרך שדרות בן גוריון מקצר זמני נסיעה ומוזיל עלויות. בנוסף, השינוי מגיע בעקבות בקשות חוזרות של תושבים, מה שמעיד על תגובה של המערכת הציבורית לצרכים שבשטח.
עם זאת, המהלך גם מדגיש בעיות מתמשכות. אוניברסיטת רייכמן, עם כ-8,900 סטודנטים, נותרת במקום העשירי מבחינת נגישות תחבורתית ביחס למוסדות אקדמיים אחרים בישראל, עם 59 תחנות בלבד בסביבתה – פחות ממחצית מהממוצע באוניברסיטאות גדולות כמו תל אביב או גבעת רם.
קו 531 פועל בתדירות נמוכה יחסית (25-30 דקות בימים רגילים, 30-40 דקות בימי שישי), מה שעלול להוות אתגר בשעות שיא. יתרה מכך, הקו עובר ברחובות כמו העצמאות, ויצמן והרב קוק רק באמצעות קווים אחרים (47, 48, 501, 572), מה שמצביע על כך שהפתרון אינו מקיף עבור כל התושבים. למרות שיפורים אלו, הרצליה עדיין מתמודדת עם אתגר רחב יותר של הקמת רשת תחבורה ציבורית עירונית משולבת ויעילה, כפי שמעיד גם פיילוט שירות היסעים "הסקיפר" שהושק לאחרונה כתגובה לפערים בשכונות שונות.
- דף המידע עם השינויים בקו 531 שמפורסם באתר חברת מטרופולין.
למען החטופים









