עיריית הרצליה מציינת את חודש המודעות לסרטן השד 2025 בסדרת אירועים מרכזיים המשלבים הרצאות מקצועיות לצד מופעי תרבות איכותיים, במטרה להעלות את המודעות לחשיבות הגילוי המוקדם שיכול להציל חיים. סרטן השד נחשב למחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל, ואחראי לכשליש ממקרי הסרטן החדשים בכל שנה.
הרצליה משתתפת במהלך ארצי רחב יקף, בו כ-60 ערים החברות ברשת ערים בריאות בישראל מציינות את החודש בשלל פעילויות קהילתיות. המהלך הארצי משתלב עם הקמפיין שמובילה האגודה למלחמה בסרטן, שמטרתו לחזק את המודעות הציבורית לחשיבות הגילוי המוקדם.
ראש העיר הרצליה, יריב פישר, מדגיש את החשיבות של הגילוי המוקדם : "גילוי מוקדם של סרטן השד יכול להציל חיים. אנו מזמינים את כל תושבות ותושבי הרצליה להגיע, לשמוע, ללמוד ולקחת חלק פעיל בשמירה על הבריאות שלהם ושל יקיריהם."
סגנית ראש העיר, דנה אורן נאי, הוסיפה מסר ישיר ומעשי : "יש הרבה דברים לא נעימים שנשים צריכות לעבור, וממוגרפיה היא בהחלט אחד מהם. אבל האפשרות השנייה הרבה פחות נעימה. לכו לקבוע ושימו ביומן."

"שישי בריאותי-נשי" בהיכל בעיר
בהשתתפות ד"ר דינה אייזן שתעסוק בנושאי בריאות והומור, חשיבה אופטימית ושמחת חיים. האירוע משלב תוכן רפואי איכותי עם גישה מרוממת רוח ומעוררת השראה, ובמסגרתו תוצב עמדה של העמותה למלחמה בסרטן.
- יום שישי, 24 באוקטובר – בשעה 10:00 בהיכל בעיר, למידע נוסף.
- כתובת: בן גוריון 5 הרצליה
הופעה אינטימית ומרגשת: "זה לא היה בתכנון"
רוי מילר, שחקן טלוויזיה, קולנוע ותיאטרון ("מלכות", "מלכת היופי של ירושלים", "האופה מברלין") ושירי פדלון מילר, עורכת דין, כותבת ויזמית, התחתנו ב-2017. שנה לאחר מכן החיים קיבלו תפנית חדה והמילים היפות מתחת לחופה עמדו למבחן.
יחד הם יצאו למסע בו למדו מה עושים כשהתוכניות משתבשות ואיך מתמודדים עם אתגרים. זוהי הרצאה על זוגיות, התמודדות עם משברים, הבחירה בחיים ועל אהבה שמנצחת הכל – הכל בהומור, חמלה ואהבה.
- יום חמישי, 30 באוקטובר על גג מרכז מטאור בשעה 20:30, למידע נוסף.
- כתובת: רחוב נתן אלתרמן 31 פינת רש"י הרצליה
החשיבות של הגילוי המוקדם
גילוי מוקדם של סרטן השד יכול להעלות את סיכויי הריפוי לכ-90%. בדיקת ממוגרפיה נחשבת לבדיקת הסקר המקובלת והטובה ביותר לגילוי מוקדם של סרטן השד. הבדיקה מיועדת לנשים ללא תסמינים כלשהם, ומטרתה לגלות גידול סרטני בשד בשלביו המוקדמים.
נשים בגילאי 50-74 מוזמנות לעבור בדיקת ממוגרפיה אחת לשנתיים במסגרת התוכנית הלאומית לגילוי מוקדם. לנשים בסיכון גבוה עם היסטוריה משפחתית של סרטן השד מומלצת בדיקת ממוגרפיה אחת לשנה מגיל 40.

שיתופי פעולה מסחריים למען המודעות
במקביל לפעילות המקומית של עיריית הרצליה, מתקיימים מהלכים ארציים רחבי היקף המשלבים שיתופי פעולה בין חברות מסחריות לעמותות למען העלאת המודעות לסרטן השד.
חברת תבליני מימון מובילה בשנה השלישית קמפיין במסגרתו מחליפה את הפקק הצהוב בפקק ורוד עם הכיתוב "לכי להיבדק" על חמישה מוצרים מובילים. בעקבות הקמפיין הקודם, לקוחה ועובדת החברה ביצעו בדיקה ונמצא אצלן סרטן השד בשלב מוקדם, מה שהביא להחלמתן המלאה. החברה תורמת שקל אחד מכל מוצר עם פקק ורוד לעמותת "אחת מתשע".
קפה עלית משיקה מהדורה מוגבלת של מארז קפה בצבע ורוד במסגרת תכנית "לצידך". באמצעות קוד QR, נשים המתמודדות עם המחלה מוזמנות להצטרף לתכנית ליווי של מתנדבות שהחלימו ועברו הכשרה. המצטרפות יקבלו מארז קפסולות מתנה.
מותג "פסק זמן" חוזר בשנה השלישית עם המהדורה "קחי פסק זמן". על האריזה ברקוד המוביל לאתר העמותה, וחלק מההכנסות מועברות לתמיכה בעמותה. החטיפים ימכרו בספטמבר-אוקטובר או עד גמר המלאי.
המהלכים הללו משקפים מגמה ישראלית ייחודית של שילוב בין עסקים למטרות חברתיות במסגרת המאבק בסרטן השד. חברות נוספות כמו קלאודזון (CloudZone) וקורנית דיגיטל מקיימות פעילויות פנימיות לעובדיהן, כולל הצבת כיסאות ורודים עם קודי QR, שינוי לוגו החברה לצבע ורוד, וביצוע סקרים רפואיים מקיפים הכוללים בדיקת ממוגרפיה.
המודל הישראלי מתבסס על שימוש במוצרי צריכה יומיומיים כאמצעי להעברת מסרי מודעות, תוך מתן אפשרות לצרכנים לתרום לעמותות באמצעות הקנייה. גישה זו מוכיחה יעילות מעשית, כפי שמעידים המקרים של החלמה מלאה בזכות הגילוי המוקדם שנבע מהחשיפה למסרי המודעות על המוצרים.
- מידע נוסף לגבי מתי כדאי להיבדק, ניתן למצוא באתר האינטרנט של עמותת "אחת מתשע" onein9.org.il/healthy/when-to-be-tested
- מידע נוסף על המהלכים השיווקיים ושיתופי הפעולה של עמותת אחת מתשע onein9.org.il/events/?ContentID=68434