המודל של פרויקט each מבוסס על תפיסה הוליסטית חדשנית ושאפתנית, המחבר בין משאביה הפורמליים והבלתי-פורמליים של העיר, מצד אחד, מול תהליכי הוראה אינטרדסצפלינרים של יחידות הוראה מבוססות ערכים, אקדמיה, קהילה ומחקר.
התהליכים המקבילים מתרחשים בכל תחומי הדעת ובכל שכבות הגיל במטרה להטמיע את מיומנויות המאה ה21 הלכה למעשה. התהליכים מתרחשים בכל שכבות הגיל –מהגיל הרך ועד הגיל השלישי.
"אנחנו על המפה העולמית…מודל each מתרחב למדינות נוספות בעולם. ראש עיריית פאפוס, פדונאס פדונוס, מנהלים ומפקחים, מעוניינים להטמיע את מודל each קפריסין. חינוך איכותי וחדשני טוב ונכון בכל מערכות החינוך בעולם…מעט נחת לימים אלה.". ד"ר יעקב נחום, מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה.
המהלך התחיל בשנה"ל תשע"ט, בכל העיר.
היבט ראשון: פדגוגי.
כל מתודות ההוראה עבדו על פי 4 עקרונות מרכזיים:
1. חינוך וערכים
2. אקדמיה
3. קהילה
4. מחקר
בכל מתודות ההוראה התחילו להיטמע 4 העקרונות הללו. אילו 4 עקרונות שבעצם מחברים את האקדמיה, התעשייה, החינוך והקהילה. אלה הרגליים של השולחן עליו אנחנו יושבים זו הפלטפורמה. אני רוצה לסנכרן את המערכות הללו. נכון להיום אין סינכרון.
היבט שני: מקצועות בחירה"
יום בשבוע התלמידות/ים נוסעים לבית ספר אחר?
"יומיים של מקצועות בחירה בעיר, יש שאטל שלוקח אותם, אוטובוס של each. יש אתר שבו התלמידים בוחרים. יש כבר תביעות משפטיות של ילדים שלא התקבלו (יש תנאי קבלה בסיסיים), מציעים מגוון מקצועות למגוון אוכלוסיות.
גייסתי את כל המנהלות/ים, ועד שלא אמרו שהם רוצים לא התחלתי. יש רכז each בכל בית ספר – מרכז את התכנית ונמצא בקשר עם כל בתי הספר."
שוב, לא נוצר מיון מקצועי-עיוני?
"היום, בנקודת הזמן שהילדים כבר בחרו, אנחנו רואים שהבחירה והחלוקה שבעקבותיה היו לגמרי מקריות, מגוונות ומאוזנות. לוקחים גם תלמידי כיתה ט' ונותנים להם ללמוד בתיכון. לא חייבים 12 שנות לימוד. מאפשרים לתלמידי ט' לבחור קורסים בתיכונים ונכיר להם כקרדיט בשנה הבאה. מאפשרים להם להתפתח על פי היכולות שלהן/ם."